5. elokuuta 2012

käsiala.

Jo alakoulussa todistuksessa luki, että käsialaa pitäisi parantaa.
Miun käsiala on vaihdellut vuosien myötä ja viimeisen parin vuoden aikana se on alkanut jo vakiintua.
Kun vielä swappailin käsialani vaihtui välillä tiuhaankin tahtiin, otin mallia muilta tai vähän sovelsin ite.
Nyt se on vähän sekoitus tikkukirjaimia, kaunoa ja mitähän vielä.
Swappailukin on jäänyt.

Äiti kävi tossa Jiin synttäreillä kuun lopulla ja toi minulle tavaroitani.
Näytin hänelle innoissani opitun afrikkalaisen neliön.
Sain vastaukseksi että teen tiukkaa käsialaa.
that's it.

...
...
kuva täältä.
Olen kuullut emolta ennenkin tekeväni tiukkaa käsialaa, puolestaan ottaessani emon käsityön tarkkailtuun miellän hänen käsialansa löysäksi.
Ehkä joskus otin tiukemman käsialan käsitöihin mielessä se, että tippuuhan ne silmukat puikoilta jos ne ovat löysällä neulottuja? (tämä ei voi päteä neliöiden virkkaukseen..)

Niinpä olen ottanut onkeeni, saanut lampun pään ylle ja kaksi hernettä on lyönyt yhteen.
Otin tuossa joku päivä uudet langat käyttöön neliöitä tehdessä ja niitä sitten olen yrittänyt työstää löysemmin.
Mutta oppiiko vanha koira uusia temppuja?
Välillä syntyy tuttuun tapaan tiukempaa neliötä, poikkeus vahvistaa säännön!
Odottelen miten tämä löysytys toimii alkaessani jälleen neulomaan - voi olla että aiemmin miettimäni bambupuikot tulee hankittua.
Vielä kyllä olisin kiinnostunut mielipiteitä näistä välineistä.

-Sari










1 kommentti :

  1. mulla on ikävä swappailua.... harrastaako kukaan sitä enää?

    VastaaPoista