6. huhtikuuta 2014

Viimeinen sauma.

No ei nyt ihan mutta melkein.


Miulle villasukkia neulovalle ihmiselle on kaikki sitä suurempia ja siihen liittyvä hieman mystistä.
Olen ikuisuuden neulonut työtoverille neuletakkia, nyt puikkokommellusten ja kokonaisen kappaleen myötä olen päässyt jo saumojen ompeluun.

Eilen vietin aikaa olkasaumojen tekemiseen ja kaulukseen, tänään hiihtoa seuratessani opettelin sivusaumaa. Pitäisi varmaan hankkia paksuja neuloja tätä varten, itse teen virkkuukoukulla ne.
Rehellisesti sanottuna purin 10sentin ompelun jälkeen sauman ainakin neljästi. Se on se kriittinen silmä, luulot sekä pienet ajatuspierut.
Uskoisin että nyt saisin sauman hyvällä mielellä menemään sillai miten haluankin.

Huomenna alkaakin sijaisuudet ja lomitukset (hih!), joten olen tyytyväinen että takki on vain saumoja, päättelyä ja nappeja vaille valmis!
Tämä kun valmistuu, niin lankalaihis kokee vähän isomman miinuksen kerralla. Jeij!

Onkin ihan pösilö tuo keli, joten eikös se ole sitten hyvä syy tehdä käsitöitä? ;)


5 kommenttia :

  1. Sukat onkin se helpoin keissi tosiaan semmosta peruskauraa. Pari jotain neulepaitaa oon tehnyt ja aina ne saumat ketuttaa ja silmukoiden poimimiset kaulusta varten..mutta kai sitä sitten oppii kun vaan tekee enemmän niitäkin. :)

    VastaaPoista
  2. Saumat on ärsyttäviä! Siks teenkin nykyään paidat ja takit ym. ylhäältä alas ilman saumoja. Säästyy hermot ja on nopeampaakin. Ja pystyy sovittamaan matkan varrella. :)

    VastaaPoista
  3. Mä en oo neulepaitoihin vielä ryhtynyt, vaikka vähän tekis mielikin. Ehkä joskus :) Ja tuosta kelistä oon samaa mieltä, vähän pösilö. Ei huvita ainakaan ulkona keikkua :)

    VastaaPoista
  4. :D Voiton puolella olet jo, hyvä hyvä!

    VastaaPoista
  5. Ihanan värinen! Kohta se jo valmis on ;) Tsemppiä saumojen ompeluun!

    VastaaPoista