28. joulukuuta 2015

Uusi tukka ja uudet kujeet.

Voi mahoton miten onkaan kulunut kauan aikaa kun täällä olen viimeksi käynyt. En edes muista mitä postauksiakin olen viimeksi ihmisiltä lukenut, anteeksi vain.

Käsitöitä on tehty kyllä tämä koko aika mitä olen poissa ollut, kehnosti vain on tullut niitä kuvattua. Varmasti tällä kurjalla harmaalla ja sateisella syksyllä on ollut siihen osuutta, ettei ole oikein kiinnostanut kuvailla. Ja jotenkin tuntuu, että ainoat päivät jolloin on aurinko paistunut olen ollut töissä. :D Karma.

Mutta tällä kertaa esittelen teille uuden tukkani, jos vaikka tässä tulisi lunta ja pääsisin kuluvan vuoden töitä kuvaamaan. Kaikkea jännää on tullut kyllä tehtyä! Lankalaihiksenkin grammat ovat päin prinkkalaa, mutta hyvällä määrällä ollaan miinuksella. Jos kokeilis alkavana vuonna uudelleen ja paremmalla mielenkiinnolla. Lopulla vuotta ei ole ainakaan tullut hankittua lankaa, edes kyllä kieltämättä muista milloin olen viimeksi itselleni ostanut.

Tosiaan olin jo pitkään kuvitellut, että leikkaisin hiukset lyhkäisiksi. Pitkät hiukset olivat aina jotenkin tiellä, en osannut nukkua ne auki, niiden peseminen tuntui aina suoritukselta ja enpä tehnyt koskaan muuta kampausta kuin sotkuinen nurruta päälaella. Ihmiset ihmettelivätkin, kun näkivät joskus miten pitkä hiukset ovat- kun aina kuljin ne kiinni.
Ja tässä tässä minusta on kivempi olla, kun hiukset ovat lyhyet.


Joulukuun alulla kävinkin sitten parturilla kynittävänä, kun kävin kotikonnuillani Virolahdella jossa minun parturini asuu. Minun hiuksiin ei saa kuin yksi ihminen saksilla koskea. Äiti otteli tässä kuvaa aamusta ennen kampaajalla menoa miten pitkät hiukset olivat ennen kynimistä, kuulemma olisi poninhännellä pitänyt ottaa nippu muistoksi. Joo ei.


Ja näin lyhyeksi sitten mentiin. Seuraavalla kerralla taidan vielä vetästä tuosta sivuilta lyhyemmäksi, niin ei synny tuollaisia sivutöyhtöjä.

Ihmisten reaktiot olivat kyllä kaikki niin erilaisia. Osa ihasteli, toiset kehui rohkeaksi ja toiset suurinpiirtein surivat puolestani, kun olin pitkät hiukseni leikannut lyhyeksi.
"En mie ainakaan ois uskaltanut", voivoi ei se minua haittaa jos sinä et uskalla leikata - on nää ennenkin pituutta kasvanut takas kun leikannut lyhyeksi, eiköhän tälläkin kertaa kun tahdon taas kasvattaa. :)


Mutta miten on ihmisten lankalaihikset menneet? Toiko joulupukki mitään uutta käsitöiden rintamalle? Entäs kuka osallistui jämälankavillasukkakalenteriin?
Kenellä on ollut edes ikävä! :D

7 kommenttia :

  1. Hyvän näköiseksi olet hiuksesi laittanut!

    VastaaPoista
  2. Oi muru sie oot aina niin söpö,lyhyessä tukassasi ja vastaan että on ikävä. Tammikuun seitsämäs tuntuu olevan kaukana

    VastaaPoista
  3. Oon aina vaan aatellu, että sulla on lyhyt tukka, joten mikä toi on? :o Sulle kyllä sopii hyvin tollanen lyhyt ja sähäkkä!

    Lankalaihis on voitolla! Jesjesjes! Sen kunniaksi tilasin 1,5kg lankaa :`D Laskin sen varaan, että haen ne vasta ens vuonna postista :D

    Ikävästä en tiiä, mutta oon kyllä ehkä kuitenkin kaipaillut sun kuulumisia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miullahan on ollut pari vuotta pitkä tukka ja kohta kuukauden tuo lyhyt :DD

      Poista
  4. Hyvin sopii sulle nuo lyhyet hiukset :) Itse tein kans reilu vuosi sitten saman ratkaisun,juuri ku olin saanu useamman vuoden hiuksia kasvatettua :D Välillä ottaa päähän, ku aina joutuu laittaan hiukset, mutta nehän kyllä kasvaa halutessa aina takas ;D

    Sulle kyllä sopis kans juuri sivulta kynitty malli ;) Ja tuo väri!! ♡

    Samanlaista blogihiljaisuutta on eletty myös täällä. Pakolliset SNY:t on postattu, mutta iso läjä tekeleitä odottas julkaisua.. Instaa kyllä oon päivittäny ahkeraan, helpompaa puhelimella :D

    Ihanaa loppuvuotta ja uuden alkua ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No pitää seuraavalla kerralla ottaa vähän lyhyemmäksi, lyhyessä tukassa sen hiusten kasvamisen huomaa paljon paremmin kuin pitkässä. Siinä mielessä hyvä kun sitten tahtoo kasvattaa takas, niin huomaa sen muutoksen :D

      Ihania päiviä myös sinulle ♥♥

      Poista
  5. Komea tukka. Kyllä se aina takaisin kasvaa, jos pitkäksi jälleen haluat. Itse pätkäisin kans muutama vuosi sitten pitkät hiukset polkaksi. Että sitä ihmisten ihmettelyä, vaikka yleensä aina tukkani oli kiinni ponnarilla. Pidemmiltähän ne nyt näyttää, kun ovat aukinaisena... Ihmiset on välillä hassuja. Lankalaihis jäi plussalle, vaikken ihan tavoitteeseen päässytkään... joten Laihis 2016 odottaa.

    VastaaPoista